3. PADOMS: FIZISKĀS AKTIVITĀTES UN FUNKCIONĀLIE TRENIŅI

Fiziskās aktivitātes ir vienas no labākām profilakses formām, kas uzlabo locītavu un mugurkaula kustīgumu.

Treniņš var uzlabot Jūsu vispārējo un locītavu stāvokli, jo tas rada daudz pozitīvu pārmaiņu:

  • Stiprina muskuļus ap locītavām
  • Palielina kaulu stiprumu un līdz ar to novērš mehāniskus bojājumus
  • Enerģijas pieplūde visas dienas garumā
  • Saglabā atbilstošu locītavu mobilitāti
  • Nodrošina labāku locītavu kustīgumu, jo slodzes laikā palielinās sinoviālā šķidruma ražošana, kas samazina berzi starp skrimšļiem locītavā
  • Uzlabo miegu
  • Stabilizē svara kontroli
  • Uzlabu mūsu pašsajūtu, pateicoties tam, ka treniņa laikā atbrīvojas endorfīni (tā sauktie “laimes hormoni”, kas rada pacilātību, laimes un drošības sajūtu)

Apmācības programmas piemērs:

Iesildīšanās:
Katram treniņam jāsākas ar īsu 5 minūšu iesildīšanos. Lai iesildītu locītavas, var lēkāt uz vietas, saliekties, iztaisnot vai kustināt rokas un kājas. Sāciet ar ekstremitātēm: rokas, kājas, ceļi, elkoņi, pēc tam, gurni un, visbeidzot, iesildiet plecus, ieskaitot mugurkaulu. Iesildīties var arī skrienot vai izmantojot riteņtrenažieri.

Pamata vingrojumi:
Ieteicams veikt pamata vingrojumus, jo tie stabilizē mugurkaulu, izveidojot dabīgu, aizsargājošu muskuļu korseti.

Funkcionālie treniņi nostiprina noteiktas muskuļu grupas (it īpaši vēdera šķērsmuskuļus un multifīdos muskuļus), kuras pareizi notur mugurkaulu. Stabilizējošo muskuļu nostiprināšana ļauj saglabāt labu stāju un samazina mugurkaula pārslodzi. Tas ir svarīgi, jo mūsu mugurkauls ir pakļauts pastāvīgai pārslodzei.

Funkcionālie treniņi uzlabo visas fiziskās aktivitātes, kurās mēs esam iesaistīti ikdienas dzīvē.

Din vara har lagts till i varukorgen. För att ta del av rabatten måste du vara inloggad som medlem.
LOGGA IN eller BLI MEDLEM